Support medewerker

 
 
 

Je persoonlijke supporters die zorgen dat jij goud haalt


 
 
 

Waarom jij goed getrainde support medewerkers nodig hebt 

Iedereen heeft weleens ondersteuning nodig. Omdat je iets niet begrijpt, omdat je systeem jou niet begrijpt of omdat je computer altijd 'nee' zegt. En als iets niet gaat zoals je wil of als het helemaal niet gaat, dan kost dat je zeeën van tijd. Je haalt van ellende nog maar een bak koffie en een paar keer diep adem, om het vervolgens nog een keer te proberen. We waarderen je doorzettingsvermogen, maar eigenlijk is het zonde van je energie, tijd en dus geld. Onze supportmedewerkers helpen je goed, snel en vriendelijk. Ze zijn je steun en toeverlaat. Heb je extra kennis nodig voor een bepaald project of wil je juist ruimte maken om bijvoorbeeld een migratie vlot te laten verlopen? Itera zorgt ervoor dat je binnen twee dagen de juiste specialist op de juiste plek hebt zitten. En je kan zeggen dat je persoonlijke supporters hebt. Dat is natuurlijk ook wat waard.

 
 
 

 
 

Drie voordelen van Support Medewerker detachering

 
 
 

Oplossend vermogen

Als jij een supportmedewerker spreekt, wil je een antwoord op je vraag. Een oplossing. Je wil oprechte aandacht. Zelfs als het oplossen van het probleem niet per direct lukt, wil je het gevoel hebben dat je goed geholpen bent. Dat weten onze 'supporters' maar al te goed. Ze pakken je probleem meteen op, documenteren alles en houden je op de hoogte van wanneer alles is opgelost. Je helpdesk uitbesteden is het beste wat je kan doen

 
 
 

Kennis is je beste vriend

Je hoeft echt niet alles zelf te weten. Sterker nog: dat moet je niet eens willen. Verzamel mensen om je heen die de kennis wél hebben, zodat jij je er niet druk om hoeft te maken. Jij pakt gewoon je hoorn op om iemand te spreken die al weet wat er aan de hand is voordat jij uitgesproken bent. En dan niet iemand die vervolgens gewoon het gesprek beëindigt, maar iemand die écht naar je luistert. Zodat jij ook even je frustratie kwijt kan. Supportmedewerkers van Itera herkennen nieuwe problemen al vanaf een kilometer afstand. Die informatie nemen ze mee om zo te voorkomen dat hetzelfde probleem op een andere plek ontstaat. Daarom leggen ze je ook uit, in gewone mensentaal, zonder enge vaktermen, wat er mis is en wat ze gaan doen. Jij voelt je helemaal op je gemak bij je gecertificeerde, loyale, servicegerichte supportmedewerkers. Een supportteam dat goed is opgeleid én op jou is afgesteld. Je zou ze bijna voor je plezier bellen.

 

Geen tijd te verliezen

We hebben het allemaal druk en deadlines hijgen in onze nek. Een systeem dat niet meewerkt, kost je veel te veel tijd. En tijd is geld. Hoe vervelend is het als je bij je klant zit en je die belangrijke presentatie niet kan openen? Of als je een telefoontje hebt en je niet bij de laatste informatie kan? Nog erger: als je de deadline mist… Dat kost je klanten en geld. Een goed supportteam levert je dus eigenlijk simpelweg geld op. Jouw supportmedewerkers zijn al aan de slag voordat ze de hoorn erop hebben gelegd. Want zij willen bijna nog liever dan jij dat je die prachtige deal sluit. De supportmedewerkers zijn ook nog eens lekker assertief. Ze nemen graag de leiding in het gesprek, zodat ze zo snel mogelijk duidelijk hebben wat er precies aan de hand is én wat de allerbeste en -snelste oplossing is.

 
 
 

Wil jij van een “goede” naar een “excellente” support- & beheerafdeling?

 
 
 
 

 Hoe helpt Itera bedrijven met de detachering van hun supportafdeling?

“Haal ongekend talent in de tent”

Itera — talent to support you. Daarmee zeggen we eigenlijk alles. Onze focus ligt op support, want wij vinden dat iedereen goed support en beheer verdient. Onze talenten zijn goed opgeleid en gecertificeerd. Niet alleen Itil of Citrix kennen ze als hun eigen broekzak; ze leren jou ook goed kennen. Klantgerichtheid en communicatie dragen bij aan jouw organisatie en dát is waar we naar streven. En zeg eens eerlijk: het ís toch ook fijn als iemand je goed helpt? Dat een supportmedewerker je belt en je vertelt dat je probleem al is opgelost, nog voordat je nieuwe koffie kon halen? En als je wil, leggen ze je ook nog uit wat er aan de hand was. In begrijpelijke taal. Later teruglezen wat jouw supportmedewerker precies deed? Bijvoorbeeld bij een bepaald incident? Perfect, want de supportmedewerker legt álles vast. Documenteren is een tweede natuur. Zelfs na afloop van het project heb je dus nog heel veel plezier van het geleverde werk. Alle besproken acties, geprobeerde én geslaagde oplossingen vind je terug in Topdesk of Servicenow. Hoe makkelijk is dat?


 
2123967-128.png

Waar, wanneer en zolang jij wilt

Supporttalent van Itera is hartstikke te huur. Voor korte of langere tijd, ervaren of starter. Waar, wanneer en net zo lang als jij wil. Deze talenten hebben precies die kennis die jij nodig hebt voor je project. Zowel van techniek als van communicatie. Gekwalificeerde medewerkers die elk moment bij jou in de organisatie kunnen instappen om een project soepel te laten verlopen. Ideaal.

3017947-128.png

Voor net dat beetje extra in je organisatie

Met Itera-support haal je niet alleen kennis in huis. Het zijn ook stuk voor stuk servicegerichte mensen die altijd net wat harder lopen dan de rest. Mensen die zeggen dat ze al iets opgelost hebben, voordat jij het überhaupt het aangekaart. Héérlijk! Of het nu gaat om Itil, Windows, service of een luisterend oor — onze servicedeskmedewerkers zijn er om jou te ondersteunen.

4307955-128.png

Itera detachering: zoals jij het wilt

Ons talent inhuren kan precies zoals jij het wil. Ervoor zorgen dat je áltijd voldoende bezetting hebt? Rustig aan beginnen en later uitbouwen? Mensen overnemen, omdat je zó tevreden bent? Alles kan, alles mag. We zijn niet voor niets jouw ICT-detachering-partner, gespecialiseerd in supportmedewerkers uitbesteden. Hoe makkelijk is dat?

 

Veelgestelde vragen over detachering van support medewerkers

 
 

Hoe gaat detachering in zijn werk?

Een opdrachtgever of behoeftesteller heeft bepaalde kennis en/of capaciteit (vaak een combinatie) nodig om bepaalde taken uit te voeren die niet binnen het bedrijf voorhanden zijn. Om deze kennis en/of capaciteit binnen te halen is het vaak handig om deze “in te huren”. Dit heeft als voordeel dat deze kennis en/of capaciteit direct inzetbaar is, weinig inwerktijd kost en na het afronden van de taken weer weggaat. Voordeel is uiteraard dat kennisdeling mogelijk is en dat je de extra capaciteit maar tijdelijk in je kosten hoeft op te nemen.

Wat is het verschil tussen detacheren en uitzenden?

Het belangrijkste verschil is dat uitzenden en dus uitzendkrachten conform de uitzend CAO werken. Hierin zijn vele afspraken gemaakt waaronder maximale duur van inzetten, minimale tarieven en kosten van het uitzenden, vaak hoger dan bij detacheren. Detacheren wordt daarentegen vaker gebruikt bij meer gespecialiseerd werk waarbij meer kennis en hogere lonen komen kijken. Meer weten over de verschillen tussen uitzenden, recruitment en detachering? Klik dan hier!

Wat is het grootste voordeel van detacheren?

Het grootste voordeel van detacheren is flexibiliteit. Bij detacheren word je in staat gesteld om tijdelijk ontbrekende specialistische kennis in te huren. Heb je je vergist, ben je niet tevreden of is de kennis niet meer nodig, dan kan je de inhuur stoppen. Meer weten over de voordelen van detachering? Klik dan hier!

Wat zijn de nadelen van detacheren?

Detachering wordt vaak gezien als duurder terwijl dit onterecht is als je kijkt naar de tijd en geld die het kost om een vaste medewerker aan te nemen (werven, selecteren, inwerken ed). Meestal zijn de kosten pas na 8 maanden lager voor iemand in vaste dienst. Je hoort ook vaak dat de benodigde kennis niet binnen het inlenende bedrijf blijft. Hier valt zeker wel wat voor te zeggen, maar als je in je opdrachtstelling meegeeft dat kennisdeling verplicht is door oa documenteren, neem je als organisatie die kennis tot je. Je huurt tenslotte iemand in die zijn opgedane kennis meeneemt en deelt. Je huurt tenslotte een professional in die sterk afhankelijk is van zijn/haar reputatie, dus angst dat specifieke kennis de deur uitgaat is onterecht mede door speciale clausules in de opdrachtovereenkomsten.

Is detacheren duurder dan iemand in vaste dienst te nemen?

Detacheren is gemiddeld genomen de eerste 9 maanden aantrekkelijker dan iemand in vaste dienst te nemen. Bij detacheren heb je grotere flexibiliteit en dus ook lagere kosten als de situatie wijzigt. Daarnaast, als je alle kosten (salaris, auto, bonus, vergoeding, opleiding, etc.) bij elkaar optelt en dat vergelijkt met de kosten die je maakt als je een specialist inhuurt (detacheren), ben je zo 9 maanden verder qua kosten.

Wat kost het inhuren van een support medewerker, werkplekbeheerder en/of systeembeheerder?

De kosten zijn gebaseerd op het loon van de ingehuurde persoon en een opslagpercentage. In dit percentage wordt o.a. ook opleiding, ziekte, leegloop e.d. verwerkt. Je moet altijd goed vragen hoe de kosten zijn opgebouwd zodat je weet dat je een goed tarief betaald.

Wat voor contractvormen zijn er mogelijk bij detachering?

Je hebt als opdrachtgever te maken met 2 basistype contracten, waar variaties op bestaan. De eerste is iemand inhuren die een opdracht uitvoert waarbij het uitvoeren van de werkzaamheden centraal staat. Dit is vaak wat in de volksmond uurtje factuurtje wordt genoemd. De andere is dat de opdracht en dus het contract wordt aangegaan voor een bepaald resultaat, een oplevering van een eindproduct. De benaming van de contracten variëren, maar belangrijker is dat de wet- en regelgeving goed verwerkt zijn. Die zijn behoorlijk uitgebreid en als inhurende partij zijn er heel wat regels die je in de gaten moet houden.

Wat is een detavast constructie?

Deze constructie wordt gebruikt als een inhurende partij aangeeft eigenlijk iemand in vaste dienst te zoeken, maar om redenen niet direct iemand in vaste dienst wil hebben. Dus een periode van detachering (lange proefperiode) waarna de ingehuurde persoon in vaste dienst treedt, kan een zeer goede en veel gebruikte optie zijn die je vaak terugziet bij specialistische rollen of bij bedrijven met hoog verloop.

Wat als ik de inhuurkracht in dienst wil nemen?

Het is verstandig om dit op voorhand aan te geven bij de vraagstelling. Dan kan het detacheringsbureau rekening houden met de speciale wens. Het detacheringsbureau heeft de inhuurkracht in dienst en zal niet direct staan te popelen om zijn mensen over te laten gaan naar de klant. Immers, hij doet investeringen om zijn personeel te binden en op te leiden. Veel bureaus stellen aanvullende voorwaarden aan een overname.

 
 

 Deze klanten hebben hun supportafdeling gestroomlijnd samen met Itera

 
 
 
 
 

 Zoek jij een partner in het optimaliseren van jouw supportafdeling?