Als groot bedrijf support en beheer inhuren? Dit zijn je voordelen!

 

Het inhuren van personeel — in dit geval een supportmedewerker, werkplek- of systeembeheerder — is heel vaak een slimme zet. We noemen het detacheren als je personeel inhuurt via een detacheringsbureau. Wat zijn je voordelen als je support en beheer inhuurt? Hoe herken je een goed detacheringsbureau?

In de praktijk blijkt dat er veel situaties zijn waarin het inhuren van personeel een uitkomst is. Je bedrijf groeit, er vallen mensen uit of je hebt een project waar je écht meer (of ander) talent voor nodig hebt. Zelf personeel aannemen is om wat voor reden dan ook geen optie op dit moment, dus je kiest ervoor om medewerkers voor je support en beheer binnen te halen via een detacheringsbureau. Een goede oplossing als je met heel weinig risico toch je werkplekken wilt vullen met nieuwe professionals.

Support en beheer inhuren — waarom zou je dat doen?

We lichtten net al een tip van de sluier op waarom je medewerkers voor support en beheer in zou willen huren. Toch denken veel bedrijven en ondernemers alleen maar aan het zelf aannemen van nieuw personeel. Je schrijft een goede vacature (of besteedt dit uit), hoopt op goede reacties, selecteert de beste kandidaten en je voert gesprekken met ze. Je bent dan zomaar een paar weken of zelfs maanden verder. In sommige gevallen heb je die tijd simpelweg niet. Of je wilt er niet op wachten. Wat het ook is, detachering biedt uitkomst als je…

  • tijdelijk talent nodig hebt met specialistische kennis;

  • tijdelijk talent nodig hebt, omdat er iets verandert in je personeelsbestand;

  • fluctuaties in werkprocessen tijdelijk wilt opvangen;

  • op zoek bent naar iemand die bijdraagt aan verbetering van je huidige werkwijze.

Concreter gezegd huur je personeel in:

  • als vervanger tijdens langdurige ziekte;

  • om iemand tijdens zwangerschaps- en ouderschapsverlof te vervangen;

  • als extra ondersteuning in drukke tijden, bijvoorbeeld als je een nieuw project lanceert en voorziet dat veel mensen support en beheer nodig hebben;

  • als je extra kennis en/of mankracht nodig hebt tijdens (speciale) projecten.

Voordelen van detacheren

Huur jij talenten in via een detacheringsbureau? Dan profiteer je van een aantal voordelen.

Vraag je je trouwens af of detachering iets anders is dan personeel inhuren via een uitzendbureau? Jazeker. Zo heb je bij detacheren bijvoorbeeld niet te maken met werkgeversrisico’s, want ‘jouw’ talent is in dienst bij het detacheringsbureau.

1. In korte tijd precies wat je nodig hebt

Zet je zelf een sollicitatieprocedure op touw, dan ben je best wel even bezig. Je bent er niet met alleen een goede vacature (laten) schrijven. Vervolgens moet je het nog maar treffen dat het juiste talent erbij zit. Door voor je support en beheer talenten in te huren via een detacheringsbureau, heb je in korte tijd precies de specialist met de kennis die jij nodig hebt in je bedrijf. Ben je bijvoorbeeld overgestapt naar nieuwe software, maar hebben je huidige medewerkers de benodigde kennis nog niet? Of heb je processen en procedures die toe zijn aan optimalisatie? Misschien heb je een nieuwe medewerker die ingewerkt moet worden, maar heb je niet de mankracht of de tijd om dit door je huidige personeel te laten doen? In dit soort gevallen is het ideaal als je iemand met specialistische kennis in huis haalt. Via een detacheringsbureau heb je dit snel voor elkaar.

2. Een berg aan ervaring en up-to-date kennis in huis

Je ingehuurde talent komt niet alleen — hij of zij neemt een berg aan ervaring mee. Iemand die via detachering werkt, werkt in verschillende bedrijven, systemen en omgevingen. Dat betekent dat hij of zij ruime ervaring heeft in verschillende programma’s en pakketten. Hij of zij vindt het heerlijk om te werken in nieuwe omgevingen en heeft de sociale skills die daarvoor nodig zijn. Daarnaast is jouw ingehuurde talent volledig op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving, heeft hij of zij alle benodigde certificaten (en vaak nog wat extra) op zak en ziet hij of zij in een oogwenk wat er procesmatig te verbeteren valt.

Doordat support en beheer en de behoeftes continu veranderen, is certificering bij deze specifieke talenten erg belangrijk. Misschien nog wel relevanter dan bij andere beroepsgroepen.

3. Weinig risico’s

Misschien maakte je het al eens mee of behoort het tot je grootste nachtmerries: iemand aannemen waar je een jaar aan vastzit om vervolgens tot de conclusie te komen dat hij of zij niet degene is waar jij behoefte aan hebt. Dan zit je niet alleen met de gebakken peren, maar ook met een flinke kostenpost. Door iemand voor je support en beheer in te huren via een detacheringsbureau zijn werkgeversrisico’s als ziekte en ontslag uitgesloten. Het beste nieuws hieraan? Als het gedetacheerde talent je zo goed bevalt dat je hem of haar eigenlijk niet meer wilt laten gaan, dan mag je degene zelf in dienst nemen. Win-win!

4. Een frisse wind door je bedrijf die je processen verbetert

Iemand die nieuw binnenkomt, kijkt met een open blik naar jouw bedrijf en processen. Wat gebeurt er eigenlijk precies? En kan dat efficiënter? Een goed voorbeeld is dat je ingehuurde talent opmerkt dat vaak dezelfde vragen binnenkomen. Hij of zij stelt vervolgens voor om deze kennis vast te leggen door bijvoorbeeld een FAQ te maken. Zo zorgt die frisse wind niet alleen voor ‘extra handen’, maar is ook ineens een stuk van je proces geautomatiseerd. Zo zijn er ook ervaringen met ingehuurd talent waarbij uiteindelijk de afdeling gehalveerd is door onder andere een chatbot. Zo levert ingehuurd talent je zomaar heel veel geld op.

Het verbeteren van processen zorgt er ook voor dat de oplostijd korter wordt. En dat resulteert uiteraard in tevredener werknemers. Er is niemand die graag (onnodig) lang op een antwoord of oplossing wacht.

5. Het is tijdelijk

Misschien een open deur, maar het grootste voordeel is misschien wel dat het tijdelijk is. Niet per se je leukste voordeel, maar wel een heel belangrijke. Je hoeft namelijk ook niemand te ontslaan als dat nodig blijkt te zijn. Stort bijvoorbeeld de economie volledig in of wil je een andere koers varen met je bedrijf? Dan is het tijdelijke een enorm voordeel. Oh, en goed om te weten: een gedetacheerde werknemer is per maand opzegbaar.

6. Geen rompslomp

Als opdrachtgever heb je bij het inhuren van support en beheer via een detacheringsbureau geen extra administratie. Je hebt het waarschijnlijk al druk genoeg, dus daar willen we je niet mee vermoeien. Daarnaast heb je de tijd, de rust en de ruimte om je onbezorgd bezig te houden met je kerntaken. Hoe makkelijk is dat?

Kleven er ook nadelen aan het inhuren van personeel?

‘Elk nadeel heb se voordeel’, zou Cruijff zeggen. En dat geldt niet alleen in het voetbal, maar ook voor de wondere wereld van de detachering. Een aantal nadelen die je zou kunnen ervaren:

  • doordat ingehuurd personeel vaak tijdelijk is, zouden zij minder betrokken kunnen zijn bij je bedrijf;

  • detachering kan een dure oplossing zijn voor een tijdelijk probleem.

Om daar ook gelijk op in te haken: talenten die je inhuurt via Itera, komen bij jou omdat ze bij jou en je bedrijf passen. Niet alleen qua cv, maar vooral omdat jullie een goede match zijn. En natuurlijk kunnen wij niet in jouw portemonnee kijken, maar we willen je wel meegeven dat talent inhuren via een detacheringsbureau eigenlijk alleen écht duur(der) is als je het beter had op kunnen lossen met iemand die je zelf in (vaste) dienst nam.

Voordelen van detacheringsbureau Itera

Heb je eenmaal besloten dat je écht talent nodig hebt en het liefst nu, dan ben je op zoek naar een goed detacheringsbureau. Itera is gespecialiseerd in het detacheren van support en beheer. En dat biedt nog veel meer voordelen.

Keus uit meer dan 7.000 talenten

We hebben dan wel heel veel professionals om uit te kiezen — we hebben zeker geen keuzestress. Het is belangrijk dat de juiste persoon in jouw organisatie terechtkomt. Daarom kijken we goed naar jou, je bedrijf, je vraag en de specialist. Reken er maar op dat je de ideale match te pakken hebt.

Jouw succes is ons succes

Jouw succes is het belangrijkst. Voor jou én voor ons. Want als ons talent successen boekt binnen jouw bedrijf, dan weten wij dat het goed zit. En het gaat niet alleen om kennis en skills, maar ook — of misschien vooral — om in een team passen. Daarom besteden we daar zo veel aandacht aan.

Binnen 2 dagen van start

Tijd is geld, dat begrijpen we als geen ander. Daarom laten wij je niet wachten tot het werk is opgestapeld. Binnen 2 dagen staat er bij jou een talent op de stoep dat mooie dingen voor je bedrijf doet. Hoe makkelijk is dat?

Alleen het beste is goed genoeg

Ja, we weten dat vrijwel iedereen dat zegt. Maar tussen ‘zeggen’ (of schrijven) en ‘doen’ zit een groot verschil. En wij dóen het echt. Benader je ons met een uitdaging? Te gek. We stappen in de auto en komen naar je toe. Om kennis te maken en om je wezenlijke vraag boven tafel te krijgen. Is alleen het inhuren van personeel voldoende of is het bijvoorbeeld veel efficiënter om je processen aan te pakken? We denken met je mee. Net zoals onze talenten, die stuk voor stuk de benodigde certificaten hebben en interne, extra trainingen volgen. Onze talenten ademen support en beheer.

 

 
Iteral Mockup 1.png

Wil jij naar een “excellente” support- & beheerafdeling?