WERKPLEKBEHEER

 
 
 

Goed getrainde werkplekbeheerders — voor werkplekken die écht voor je werken


 
 
 

Waarom jij werkplekbeheer nodig hebt? 

Iedereen heeft een werkplek. Of je nu een vast bureau of flexplekken hebt. Of mensen in de buitendienst: die vliegen de hele dag van hot naar her met hun mobiele werkplek. Waar je plek ook is, het is áltijd belangrijk dat je een goede werkplek hebt. Eentje die speciaal voor jou is ingericht, zodat het echt voor jou werkt. Geen rompslomp, geen kostbare tijd verliezen. Maar ook 'in de cloud' gaat er weleens iets mis. Als dat gebeurt, wil je een snelle en goede oplossing. Iemand die naar je luistert, je goed helpt en ervoor zorgt dat hetzelfde probleem geen tweede keer voorkomt. Daarom werken wij met werkplekbeheerders die alles weten van opschonen, beveiligen en updaten. Daarnaast weten ze maar al te goed dat zij het (interne) visitekaartje van je organisatie zijn. Medewerkers met goede werkplekken zijn tevreden medewerkers — dus daar zorgen onze werkplekbeheerders wel voor. Ze komen langs met een lach en gaan pas weer weg als jouw medewerkers ook lachen. Zo is je werkplekbeheer uitbesteden alleen maar een feestje.

 
 
 

 

Drie voordelen van werkplekbeheer

 
 
 

Op je plek op je werkplek

Een nieuwe medewerker aan boord? Gefeliciteerd! Als jij zorgt dat je de papierwinkel regelt, verzorgen wij de werkplek. De plek waar je de meeste tijd doorbrengt en waar je je ook écht op je plek wil voelen. Zo'n plek die netjes is én helemaal werkt. Dat je nieuwe medewerker 's avonds naar huis gaat en tegen iedereen die het maar horen wil zegt hoe goed alles geregeld is. Werkplekbeheerders van Itera — die noemen we ook wel 'de indrukmakers'. Mocht er een keer iets stuk gaan, dan schieten ze meteen te hulp. Niet door je achter je bureau weg te duwen en maar gewoon aan de slag te gaan. Onze werkplekbeheerders vertellen je wat er aan de hand is, hoe ze het oplossen en dát het is opgelost. Hoe dan ook, wanneer dan ook. En dan documenteren ze het ook nog. Hoe makkelijk is dat?

 
 
 

Alles voor een lach

Werkplekbeheerders zijn nodig. Onmisbaar ook, als je een paar goede te pakken hebt. Onze werkplekbeheerders komen niet alleen langs om je werkplek in te richten of je probleem op te lossen. Tien tegen een dat ze je minimaal één keer laten lachen. Het liefst op het moment dat ze weggaan en jij blij bent dat alles fantastisch werkt. Deze mensen zijn goed opgeleid, vriendelijk en geduldig. De werkplekbeheerders hebben de kennis in huis die nodig is. Om een werkplek te realiseren die voldoet aan je eisen, je probleem op te lossen, om je uit te leggen wat er mis is en wat er gaat gebeuren. Want mensen die iets lastigs heel simpel uitleggen, weten precies waar ze het over hebben.

 

Wachten is niet meer van deze tijd

We houden niet van wachten. En niet van mensen laten wachten. Tijd is geld en we willen niet dat jij een deal misloopt doordat je werkplek nog niet klaar is of niet functioneert. Daarom zorgen we ervoor dat jij werkt met werkplekbeheerders die bijdragen aan je bedrijf en productiviteit. Geen honderd wachtenden voor je, geen dagenlange frustratie. Jouw werkplek moet werken en daar werken onze werkplekbeheerders hard aan.

 
 
 

Wil jij van een “goede” naar een “excellente” support- & beheerafdeling?

 
 
 

 Hoe helpt Itera bedrijven met werkplekbeheer detachering?

“Werkplekbeheer dat gaat als een speer”

Als er iets mis is met je werkplek, dan wil je de oplossing zo snel en zo goed mogelijk. Onze werkplekbeheerders zijn talenten van de bovenste plank. Ze zijn goed opgeleid, gecertificeerd en bijzonder kritisch op eigen werk. Hoe fijn is het als je na het inrichten van je werkplek of na het oplossen van je probleem oprecht vindt dat je goed geholpen bent? Dat je werkplekbeheerders aan een half woord genoeg hebben? Daarom vinden wij klantgerichtheid en communicatie zo belangrijk en zijn we gespecialiseerd in werkplekbeheer detachering. Minstens zo belangrijk is dat de werkplekbeheerders alles wat ze doen vastleggen. Goed documenteren is goud waard — letterlijk en figuurlijk. Doordat op papier staat wat ze deden bij bepaalde incidenten of ‘gewoon als dagelijkse bezigheden’, blijft hun werk voor jou altijd beschikbaar. Ook na het project. Hoe makkelijk is dat?

 

185093-128.png

Kort? Lang? Vandaag? Morgen?

Ons werkplektalent is in te huren en dat is om heel veel redenen heel handig. Het állerhandigst? Dat je meteen een schat aan kennis in huis haalt. En de meeste werkplekbeheerders zijn zelf ook schatten, natuurlijk. Wij zorgen ervoor dat de werkplekbeheerders goed opgeleid zijn en dat ze op elk moment in jouw organisatie kunnen instappen. Waar, wanneer en zo lang als jij wil — op het project dat jij wil.

3790092-128 (1).png

Kennis is macht én makkelijk

Onze talenten hebben precies die kennis die jij nodig hebt. Ze maken dingen snel eigen, wachten niet tot jij een keer met werk aankomt, maar halen pro-actief het beste uit jouw werkplekken en organisatie. Heerlijk, als je niet zelf alles hoeft te weten, maar het gewoon uitbesteedt.

211793-128.png

Jouw wensen, onze mensen. Prima plan.

Werkplektalent inhuren? Prima plan. Je hele afdeling bemensen of zelfs helemaal overnemen? Wat jij wil. Vertel ons je wensen, dan zorgen wij ervoor dat je voldoende bezetting hebt op de momenten die jij uitkiest. Van een uur ondersteuning tot volledig tot jouw beschikking. Zo werkt onze IT-detachering.

 

Veelgestelde vragen over werkplekbeheer detachering

 
 
 

Hoe gaat detachering in zijn werk?

Een opdrachtgever of behoeftesteller heeft bepaalde kennis en/of capaciteit (vaak een combinatie) nodig om bepaalde taken uit te voeren die niet binnen het bedrijf voorhanden zijn. Om deze kennis en/of capaciteit binnen te halen is het vaak handig om deze “in te huren”. Dit heeft als voordeel dat deze kennis en/of capaciteit direct inzetbaar is, weinig inwerktijd kost en na het afronden van de taken weer weggaat. Voordeel is uiteraard dat kennisdeling mogelijk is en dat je de extra capaciteit maar tijdelijk in je kosten hoeft op te nemen.

Wat is het verschil tussen detacheren en uitzenden?

Het belangrijkste verschil is dat uitzenden en dus uitzendkrachten conform de uitzend CAO werken. Hierin zijn vele afspraken gemaakt waaronder maximale duur van inzetten, minimale tarieven en kosten van het uitzenden, vaak hoger dan bij detacheren. Detacheren wordt daarentegen vaker gebruikt bij meer gespecialiseerd werk waarbij meer kennis en hogere lonen komen kijken. Meer weten over de verschillen tussen uitzenden, recruitment en detachering? Klik dan hier!

Wat is het grootste voordeel van detacheren?

Het grootste voordeel van detacheren is flexibiliteit. Bij detacheren word je in staat gesteld om tijdelijk ontbrekende specialistische kennis in te huren. Heb je je vergist, ben je niet tevreden of is de kennis niet meer nodig, dan kan je de inhuur stoppen. Meer weten over de voordelen van detachering? Klik dan hier!

Wat zijn de nadelen van detacheren?

Detachering wordt vaak gezien als duurder terwijl dit onterecht is als je kijkt naar de tijd en geld die het kost om een vaste medewerker aan te nemen (werven, selecteren, inwerken ed). Meestal zijn de kosten pas na 8 maanden lager voor iemand in vaste dienst. Je hoort ook vaak dat de benodigde kennis niet binnen het inlenende bedrijf blijft. Hier valt zeker wel wat voor te zeggen, maar als je in je opdrachtstelling meegeeft dat kennisdeling verplicht is door oa documenteren, neem je als organisatie die kennis tot je. Je huurt tenslotte iemand in die zijn opgedane kennis meeneemt en deelt. Je huurt tenslotte een professional in die sterk afhankelijk is van zijn/haar reputatie, dus angst dat specifieke kennis de deur uitgaat is onterecht mede door speciale clausules in de opdrachtovereenkomsten.

Is detacheren duurder dan iemand in vaste dienst te nemen?

Detacheren is gemiddeld genomen de eerste 9 maanden aantrekkelijker dan iemand in vaste dienst te nemen. Bij detacheren heb je grotere flexibiliteit en dus ook lagere kosten als de situatie wijzigt. Daarnaast, als je alle kosten (salaris, auto, bonus, vergoeding, opleiding, etc.) bij elkaar optelt en dat vergelijkt met de kosten die je maakt als je een specialist inhuurt (detacheren), ben je zo 9 maanden verder qua kosten.

Wat kost het inhuren van een support medewerker, werkplekbeheerder en/of systeembeheerder?

De kosten zijn gebaseerd op het loon van de ingehuurde persoon en een opslagpercentage. In dit percentage wordt o.a. ook opleiding, ziekte, leegloop e.d. verwerkt. Je moet altijd goed vragen hoe de kosten zijn opgebouwd zodat je weet dat je een goed tarief betaald.

Wat voor contractvormen zijn er mogelijk bij detachering?

Je hebt als opdrachtgever te maken met 2 basistype contracten, waar variaties op bestaan. De eerste is iemand inhuren die een opdracht uitvoert waarbij het uitvoeren van de werkzaamheden centraal staat. Dit is vaak wat in de volksmond uurtje factuurtje wordt genoemd. De andere is dat de opdracht en dus het contract wordt aangegaan voor een bepaald resultaat, een oplevering van een eindproduct. De benaming van de contracten variëren, maar belangrijker is dat de wet- en regelgeving goed verwerkt zijn. Die zijn behoorlijk uitgebreid en als inhurende partij zijn er heel wat regels die je in de gaten moet houden.

Wat is een detavast constructie?

Deze constructie wordt gebruikt als een inhurende partij aangeeft eigenlijk iemand in vaste dienst te zoeken, maar om redenen niet direct iemand in vaste dienst wil hebben. Dus een periode van detachering (lange proefperiode) waarna de ingehuurde persoon in vaste dienst treedt, kan een zeer goede en veel gebruikte optie zijn die je vaak terugziet bij specialistische rollen of bij bedrijven met hoog verloop.

Wat als ik de inhuurkracht in dienst wil nemen?

Het is verstandig om dit op voorhand aan te geven bij de vraagstelling. Dan kan het detacheringsbureau rekening houden met de speciale wens. Het detacheringsbureau heeft de inhuurkracht in dienst en zal niet direct staan te popelen om zijn mensen over te laten gaan naar de klant. Immers, hij doet investeringen om zijn personeel te binden en op te leiden. Veel bureaus stellen aanvullende voorwaarden aan een overname.

 
 

 Deze klanten hebben hun supportafdeling gestroomlijnd samen met Itera

 
 
 
 
 

 Zoek jij een partner in het optimaliseren van jouw werkplekbeheer?