Systeembeheer

 
 
 

Dankzij ons systeembeheer geen enkele storing voor een tweede keer


 
 
 

Waarom systeembeheer? 

Het moment dat je je bedenkt dat je al een tijdje niemand hoorde roepen dat de computer weer is vastgelopen. Of dat je beseft dat je al weken niet uit pure wanhoop naar de koffiemachine wandelt, want je systeem draait als een zonnetje. Wie de meneer van het beheer is? Geen idee — die hoef je met je probleemloze CRM nooit te bellen. Ideaal. Een CRM dat altijd online is én snel werkt; dat lijkt voor veel mensen een droom. Geen bedrog in dit geval, want onze beheerders hebben twee prioriteiten. Eén: dat jouw systemen altijd werken. Twee: een storing komt nooit twee keer voor. Systeembeheerders van Itera hebben specialistische kennis van de organisatie en alle draaiende systemen. Na een storing passen ze het systeem aan, zodat de steen waar je je voor een tweede keer aan zou kunnen stoten, weg is. Met een berg aan ervaring, de juiste certificaten en trainingen en een goed calamiteitenplan op zak, zijn onze systeembeheerders een verademing. En die pro-actieve houding? Ze zijn al sneller aan het werk dan dat jij ‘computerstoring’ kan zeggen. Heb je behoefte aan de juiste mensen op de juiste plek? Omdat je een project hebt dat vraagt om meer expertise of juist omdat je ruimte wil maken voor bijvoorbeeld migraties? Itera zorgt ervoor dat je binnen twee dagen de juiste specialist(en) in huis hebt.

 
 
 

 
 

Drie voordelen van systeembeheer

 
 
 

Altijd draaiende systemen

‘Beheer is onderhoud’? Niet voor de systeembeheerders van Itera. Beheer is er juist voor om te zorgen dat je bijna geen onderhoud hebt. Naast installaties, calamiteiten en back-ups is systeembeheer zoveel meer. Een storing? Die lossen ze zó op dat ‘ie geen tweede keer voorkomt. Wat een verademing; je systeembeheer uitbesteden. De gebruikers profiteren van de beste ondersteuning en projecten lopen weer gesmeerd. Hoe makkelijk is dat?

 
 
 

Schatten van mensen met een schat aan kennis

Je wil niet dat er een hobbyist aan je CRM-systeem sleutelt. Daarom werken wij met beheerders die de juiste papieren hebben. Zo weet je precies welk niveau ze hebben en kan je voor ‘kennis’ en ‘kunde’ een vinkje achter hun naam zetten. Alle Itera-beheerders hebben de noodzakelijke certificaten en de meesten ook nog wat extra. Daarnaast hebben ze een schat aan ervaring. Opgedaan bij andere organisaties, waar ze weer met andere systemen werken. En door te communiceren met allemaal verschillende mensen uit verschillende lagen van een bedrijf. Het is lastig een beheerder te vinden die níet op een situatie is voorbereid… De juiste mensen op een ICT-project dat vraagt om meer expertise. Hoe makkelijk is dat?

 

Tijd is geld

Opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats, we hebben ongelofelijke haast. Tijd is geld en dat weten onze beheerders. Niemand wil wachten en zéker niet op een systeem dat om de haverklap platligt. Itera-beheerders weten dit als geen ander. Daarom bereiden ze groot onderhoud goed voor en voeren ze het uit tijdens non-productieve uren. Alles zodat jouw systemen altijd draaien.

 
 
 

Wil jij van een “goede” naar een “excellente” support- & beheerafdeling?

 
 
 

 Hoe helpt Itera bedrijven met systeembeheer detachering?

“Goed systeembeheer zorgt voor een groeiende organisatie”

Wij — en jij dus ook, als je dat wil — werken alleen maar met supporttalenten. Geen cheerleaders die je bedrijf enthousiast toejuichen om te groeien, maar mensen die echt voor je aan de slag gaan. De talenten zijn goed opgeleid en hebben de juiste papieren op zak. Ze zijn niet alleen helemaal op de hoogte van bijvoorbeeld Itil en Citrix; ze blinken ook uit in documenteren en het schrijven van plannen. Documenteren is eigenlijk hun tweede natuur. Alles wat ze doen, leggen ze vast. Overdreven? Zeker niet, want zo blijft hun werk altijd beschikbaar. Ook na het project. Oh, en zie je weer eens zo'n term voorbijkomen waarvan je eigenlijk geen idee hebt wat het betekent? Trek jouw 'supporter' aan de jas en je krijgt een uitleg waarna je zegt 'oh, is dát het!'. Wel zo fijn. Hebben jij en je collega's behoefte aan een presentatie over de verandering in IT-infra? Zeg maar waar en wanneer en we regelen het.


 
 
808627-128.png

Wanneer begin jij met goed systeembeheer?

Kennis in huis halen is goud waard. Daarom werken wij met gekwalificeerde systeembeheerders die precies weten wat ze doen. Je hoeft niet alles zelf te kunnen; je laten ontzorgen is juist goud waard. Onze medewerkers kunnen op ieder moment in jouw organisatie instappen. Waar, wanneer, welk project en hoelang? Dat bepaal jij. De systeembeheerders blijven zolang het project loopt. Verlenging of overname? Alles is bespreekbaar.

216215-128.png

Altijd soepele systemen en alles op orde

Systeembeheer talent dat precies weet wat het doet. Dankzij precies de juiste kennis, draaien ze hun hand niet om voor installeren, monitoren, beveiligen, back-uppen en documenteren. Soepele systemen en nooit meer iets kwijtraken. Geen deals mislopen doordat je systeem niet draait. Precies wat je nodig hebt.

809622-128.png

Precies zoals en wanneer jij het wilt

Ons talent is in te huren. Voor korte tijd en langere tijd. Precies zoals jij het wil. Weet je nog niet precies hoelang het project duurt? Verlening is altijd bespreekbaar. Net zoals overname. Jij vertelt ons je wensen, wij zorgen voor de mensen. Binnen twee dagen heb jij het talent in huis waar je behoefte aan hebt. Wij specialiseren ons in systeembeheerdetachering en helpen je graag.

 

Veelgestelde vragen over systeembeheer detachering

 
 

Hoe gaat detachering in zijn werk?

Een opdrachtgever of behoeftesteller heeft bepaalde kennis en/of capaciteit (vaak een combinatie) nodig om bepaalde taken uit te voeren die niet binnen het bedrijf voorhanden zijn. Om deze kennis en/of capaciteit binnen te halen is het vaak handig om deze “in te huren”. Dit heeft als voordeel dat deze kennis en/of capaciteit direct inzetbaar is, weinig inwerktijd kost en na het afronden van de taken weer weggaat. Voordeel is uiteraard dat kennisdeling mogelijk is en dat je de extra capaciteit maar tijdelijk in je kosten hoeft op te nemen.

Wat is het verschil tussen detacheren en uitzenden?

Het belangrijkste verschil is dat uitzenden en dus uitzendkrachten conform de uitzend CAO werken. Hierin zijn vele afspraken gemaakt waaronder maximale duur van inzetten, minimale tarieven en kosten van het uitzenden, vaak hoger dan bij detacheren. Detacheren wordt daarentegen vaker gebruikt bij meer gespecialiseerd werk waarbij meer kennis en hogere lonen komen kijken. Meer weten over de verschillen tussen uitzenden, recruitment en detachering? Klik dan hier!

Wat is het grootste voordeel van detacheren?

Het grootste voordeel van detacheren is flexibiliteit. Bij detacheren word je in staat gesteld om tijdelijk ontbrekende specialistische kennis in te huren. Heb je je vergist, ben je niet tevreden of is de kennis niet meer nodig, dan kan je de inhuur stoppen. Meer weten over de voordelen van detachering? Klik dan hier!

Wat zijn de nadelen van detacheren?

Detachering wordt vaak gezien als duurder terwijl dit onterecht is als je kijkt naar de tijd en geld die het kost om een vaste medewerker aan te nemen (werven, selecteren, inwerken ed). Meestal zijn de kosten pas na 8 maanden lager voor iemand in vaste dienst. Je hoort ook vaak dat de benodigde kennis niet binnen het inlenende bedrijf blijft. Hier valt zeker wel wat voor te zeggen, maar als je in je opdrachtstelling meegeeft dat kennisdeling verplicht is door oa documenteren, neem je als organisatie die kennis tot je. Je huurt tenslotte iemand in die zijn opgedane kennis meeneemt en deelt. Je huurt tenslotte een professional in die sterk afhankelijk is van zijn/haar reputatie, dus angst dat specifieke kennis de deur uitgaat is onterecht mede door speciale clausules in de opdrachtovereenkomsten.

Is detacheren duurder dan iemand in vaste dienst te nemen?

Detacheren is gemiddeld genomen de eerste 9 maanden aantrekkelijker dan iemand in vaste dienst te nemen. Bij detacheren heb je grotere flexibiliteit en dus ook lagere kosten als de situatie wijzigt. Daarnaast, als je alle kosten (salaris, auto, bonus, vergoeding, opleiding, etc.) bij elkaar optelt en dat vergelijkt met de kosten die je maakt als je een specialist inhuurt (detacheren), ben je zo 9 maanden verder qua kosten.

Wat kost het inhuren van een support medewerker, werkplekbeheerder en/of systeembeheerder?

De kosten zijn gebaseerd op het loon van de ingehuurde persoon en een opslagpercentage. In dit percentage wordt o.a. ook opleiding, ziekte, leegloop e.d. verwerkt. Je moet altijd goed vragen hoe de kosten zijn opgebouwd zodat je weet dat je een goed tarief betaald.

Wat voor contractvormen zijn er mogelijk bij detachering?

Je hebt als opdrachtgever te maken met 2 basistype contracten, waar variaties op bestaan. De eerste is iemand inhuren die een opdracht uitvoert waarbij het uitvoeren van de werkzaamheden centraal staat. Dit is vaak wat in de volksmond uurtje factuurtje wordt genoemd. De andere is dat de opdracht en dus het contract wordt aangegaan voor een bepaald resultaat, een oplevering van een eindproduct. De benaming van de contracten variëren, maar belangrijker is dat de wet- en regelgeving goed verwerkt zijn. Die zijn behoorlijk uitgebreid en als inhurende partij zijn er heel wat regels die je in de gaten moet houden.

Wat is een detavast constructie?

Deze constructie wordt gebruikt als een inhurende partij aangeeft eigenlijk iemand in vaste dienst te zoeken, maar om redenen niet direct iemand in vaste dienst wil hebben. Dus een periode van detachering (lange proefperiode) waarna de ingehuurde persoon in vaste dienst treedt, kan een zeer goede en veel gebruikte optie zijn die je vaak terugziet bij specialistische rollen of bij bedrijven met hoog verloop.

Wat als ik de inhuurkracht in dienst wil nemen?

Het is verstandig om dit op voorhand aan te geven bij de vraagstelling. Dan kan het detacheringsbureau rekening houden met de speciale wens. Het detacheringsbureau heeft de inhuurkracht in dienst en zal niet direct staan te popelen om zijn mensen over te laten gaan naar de klant. Immers, hij doet investeringen om zijn personeel te binden en op te leiden. Veel bureaus stellen aanvullende voorwaarden aan een overname.

 
 

 Deze klanten hebben hun supportafdeling gestroomlijnd samen met Itera

 
 
 
 
 

 Zoek jij een partner in het optimaliseren van jouw systeembeheer?